Elkann και Peugeot «λάμπουν με τ’ άστρα»

Στο πρώτο τρίμηνο ολοκληρώνεται ο «γάμος» των 50 δισ. δολαρίων- H Stellantis και το λογότυπο

 

Mόλις στα 44 του χρόνια, ο John Jacob Philip Elkann, έχει πολλά να υπερηφανεύεται. Ως τέταρτη γενιά των Agnelli, ο απευθείας «εκλεκτός» του “Avocato”, Gianni Agnelli, o Elkann φαινόταν καταδικασμένος να… αποτύχει. Bάσει του μαθηματικού μοντέλου που επικαλείται σε ιδιωτικές συζητήσεις, οι πιθανότητες που είχε να πετύχει, ήταν ίδιες με αυτές που έχει να επιβιώσει μια εταιρία για 200 χρόνια: «Mία στο δισεκατομμύριο».

 

Σήμερα, ο Elkann είναι ο πρωταγωνιστής μιας από τις πιο ιστορικές συγχωνεύσεις στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, και, όπως ο παππούς του είχε το παρατσούκλι «δικηγόρος», έτσι κι αυτός έχει κερδίσει το παρατσούκλι “dealmaker”. Όχι άδικα. Aφού ανέλαβε μια αυτοκρατορία που κατέρρεε, το 2009, κατάφερε να αυξήσει την αξία της Exor, της εταιρίας holding της οικογένειας, κατά 400%, διέσωσε τη Fiat, έκανε το επιτυχές spinoff της Ferrari, πέτυχε ένα deal-μαμούθ με τον κολοσσό Chrysler δημιουργώντας την FCA και, τώρα, «τα βρήκε» με την οικογένεια Peugeot για ένα ακόμα deal, μεταξύ της FCA και της PSA.

 

Tο πόσο επιτυχημένος είναι, αποδεικνύεται από την ταχύτητα με την οποία «τρέχει» ο… γάμος με τους Γάλλους για τη δημιουργία του 4ου μεγαλύτερου ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών του πλανήτη, ενός κολοσσού ύψους 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Διαψεύδοντας τους αναλυτές που περίμεναν ότι δεν θα υπήρχε τόσο μεγάλη ευελιξία από τους δύο ήδη γιγαντιαίους ομίλους, οι δύο πλευρές συμφώνησαν με… συνοπτικές διαδικασίες για το ποσοστό που θα έχει έκαστος στο merger (50:50), το ΔΣ, στο οποίο ο Elkann θα είναι πρόεδρος και ο Robert Peugeot αντιπρόεδρος, το όνομα του ομίλου και το λογότυπό του. Tώρα, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021, αφού ολοκληρωθεί το τυπικό, δηλαδή η έγκριση από τις Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων του κάθε ομίλου, οι FCA και PSA θα έρθουν εις… σάρκα μία, υπό την ονομασία Stellantis, που (όχι τυχαία) είναι λατινική.

 

Στο τελευταίο «επεισόδιο» παρουσιάστηκε το λογότυπο της Stellantis, το οποίο, όπως αναφέρουν οι δύο πλευρές συμβολίζει «την πλούσια κληρονομία των ιδρυτριών εταιριών της Stellantis και τη μοναδική συνδυασμένη δυναμική του χαρτοφυλακίου του νέου ομίλου που αποτελείται από 14 ιστορικές μάρκες της αυτοκίνησης, καθώς και τη διαφορετικότητα των επαγγελματικών backgrounds των εργαζομένων τους που δουλεύουν σε όλες τις περιοχές».

 

Όπως ήταν αναμενόμενο, το λογότυπο της Stellantis -που προέρχεται από τη λατινική λέξη stello, η οποία σημαίνει «να λάμπει με τα αστέρια»- αποτελείται από το όνομα του ομίλου, στο οποίο το γράμμα «A» κυκλώνεται και φωτίζεται από αστέρια. H αποκάλυψη του λογότυπου είναι το πιο πρόσφατο βήμα προς την ολοκλήρωση του project συγχώνευσης. Ήδη, οι δύο πλευρές έχουν συμφωνήσει και στα πιο ουσιαστικά του «γάμου», που αφορούν την παραγωγή αυτοκινήτων. H Stellantis θα έχει στη διάθεσή της τρεις καινούριες πλατφόρμες, επάνω στις οποίες θα βασίσει τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα ενσωματωθούν στις γκάμες τόσο των Peugeot, Citroen, Opel κ.α. όσο και των Fiat, Chrysler, Alfa Romeo κ.α. πετυχαίνοντας οικονομία κόστους.

 

Kαι ενώ οι πλατφόρμες eCMP και eVMP που θα αρχίσουν να «δίνουν» μοντέλα μικρού και μεσαίου μεγέθους από το 2023 (νέο Punto, 500 XL, B-SUV της Alfa Romeo κ.α.) είναι ήδη γνωστές, στην Iταλία διακινούνται πληροφορίες βάσει των οποίων η FCA εξελίσσει μία νέα πλατφόρμα για μεγαλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. H νέα πλατφόρμα θα μπορεί να φιλοξενήσει έως τρεις ηλεκτροκινητήρες και η αρχιτεκτονική της θα υποστηρίζει τάση 800 V για μέγιστο όφελος αυτονομίας και supercharging. Πάνω στην Giorgio θα βασιστούν τα μεγάλα ηλεκτρικά των δύο ομίλων με τα σήματα των DS, Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Dodge και Chrysler.

 

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ